Primăria Municipiului Timișoara transmite că, din 22 februarie 2021, comercianții de mărțișoare, artiștii și alți vânzători de produse specifice de 1 martie pot depune cererile pentru emiterea avizului de comerț stradal. Comercializarea mărțișoarelor se va face între 27 februarie și 2 martie. Cererile se vor înregistra la sediul municipalității, camera 12, ghișeele 8 și 9, în zilele de 22.02 și 23.02.2021, în intervalul orar 8-18, actele necesare fiind: cerere tip ce poate fi obținută de la ghișeul 8 sau 9, camera 12, sau online, de pe portalul primariatm.ro; copie carte de identitate sau copie act firmă (copie Certificat Unic de Înregistrare).

Taxele vor fi următoarele: taxa de autorizare de 69 de lei, taxa de imprimat – 6 lei și taxa de ocupare a domeniului public – 0,10 lei/mp/zi. Toate aceste taxe se vor achita anticipat pentru toată perioada aprobată la casieria camerei 12. 

Pentru a respecta reglementările în privința combaterii pandemiei, în acest an comercializarea mărțișoarelor se va desfășura în mod diferit față de alți ani. Astfel, au fost aprobate mai multe locații, fiecare amplasament de 2 mp urmând să fie marcat special de către reprezentanții Primăriei Timișoara pentru a respecta distanțarea impusă de prevederile naționale în privința combaterii pandemiei. Numărul total de amplasamente este de 305.

Pentru locațiile din Piața Victoriei și Piața Libertății, solicitanții au obligația de a prezenta un document doveditor privind statutul de artist, memoriu privind modalitatea de producere a mărțișoarelor, o simulare fotografică a exponatelor prezentate spre vânzare pe panouri tip șevalet.